Sunday 1 October 2017

Remaja Saman Ibu Bapa Kandung RM1.1 Juta Kerana Memberikan Namanya ‘Gaylord’.


Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun dari Missouri telah menfailkan tuntutan sivil terhadap ibu bapanya kerana menamakannya Gaylord ketika baru lahir, nama yang didakwa menyebabkannya menderita akibat daripada kutukan bahkan dibuli secara serius.

Gaylord Williams dari bandar kecil Kirksville di Missouri menyaman ibu bapanya, Dave dan Carol Williams, kerana “sengaja membuat hidupnya sengsara” dengan memberinya “nama pertama yang ketinggalan zaman dan memudaratkan”.

Dalam tuntutan yang dibicarakan pagi ini di hadapan Mahkamah Adair County, remaja itu mendakwa dia seorang kanak-kanak yang tidak diduga kelahirannya dan ibu bapanya dengan sengaja memberinya nama pertama untuk menjadikannya “bahan caci maki”.


“Mereka memberitahu saya beberapa kali bahawa saya adalah satu kemalangan dan saya telah merosakkan hidup mereka. Apabila dia mabuk, ayah saya mengakui bahawa mereka telah menamakan saya seperti itu untuk merosakkan hidup saya seperti saya telah merosakkan mereka. “

Dia mendakwa rancangan ibubapa beliau telah berjaya, dan dia harus menanggung penghinaan yang berterusan dan dibuli kerana namanya. Lelaki muda itu telahpun diserang secara fizikal beberapa kali dan telah pun dimasukkan ke hospital dua kali. Dia cuba mendapatkan kebenaran untuk mengubah namanya dan meminta izin ibu bapanya beberapa kali, tetapi mereka enggan.


“Kehidupan saya sengsara! Saya tidak boleh menunggu sehingga saya berumur 18 tahun untuk mendapatkan hak mengubah nama saya tanpa persetujuan ibu bapa saya! “

Dia akhirnya memutuskan untuk memfailkan saman terhadap ibu bapanya untuk mendapatkan pampasan kewangan untuk penderitaan yang mereka sengaja sebabkan. Ibu bapanya dengan tegas menyangkal dakwaannya dan mendakwa bahawa mereka hanya menamakannya Gaylord kerana mereka suka nama itu.


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2yRD4cX
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2g1PJ5h
via MerahHatiCintaku.blogspot.com