Monday 24 April 2017

Dia Seorang Billionaire Dan Merupakan Lelaki Paling Kaya Di Dunia. Tapi Bill Gates Cuma Pakai Jam Tangan Casio Berharga RM44


Siapa yang tidak kenal dengan Bill Gates hartawan paling kaya di dunia. Dia di katakan mampu untuk membeli apa sahaja di dunia ini sama ada kereta mewah, rumah mewah atau jet peribadi.

Bill Gates di katakan mempunyai peribadi yang istimewa di mana dia sangat bersederhana dalam penampilannya. Orangnya kelihatan agak tenang ketika berbicara.

Dalam satu wawancara, Bill Gates di tanya cara dia mendidik anak-anak dalam era teknologi dan bila mana dunia di penuhi dengan gajet canggih. Kata Bill, dia tidak akan membenarkan anak-anaknya untuk memiliki phone sendiri selagi umur mereka belum mencecah 14 tahun. Di meja makan juga tidak akan ada sesiapa yang akan memegang handphone.

Mengejutkan kerana ketika wawancara itu berlangsung, Bill Gates hanya memakai seutas jam tangan Casio yang berharga USD 10( RM 44).

Seperti Mark( pemilik facebook), Bill Gates di katakan antara hartawan yang paling tidak kisah dengan penampilan dan tidak terlalu taksub dengan barangan berjenama.

Sumber: Dailymail


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2p7YSwE
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2q5Gjs9
via MerahHatiCintaku.blogspot.com