Monday 7 October 2019

Tetap Setia & Sayang Walaupun Muka Kekasihnya Tidak Lagi Sempurna


Gambar seorang lelaki yang tengah memeluk seorang perempuan yang cacat rupa bentuk badan kerana kemalangan meraih pujian dari warganet. 

Tidak hanya itu, apa yang membuat lelaki ini dipuji adalah dia seorang lelaki yang setia walaupun pasangannya sudah kehilangan kedua matanya.

Foto ini pertama kalinyaa dikongsiakan di Facebook Nu Na. Malah, perkongsian ini yang hadir dengan kapsyen, “Ini contoh cinta yang tidak akan berubah walaupun wajah berubah. 


Tetapi mungkin anda bila wajah berubah, hati juga turut berpindah milik, Subhanallah”. ketika ini telah menjadi tular di laman maya, terutama di Facebook.


Gambar tular yang ramai dikongsikan oleh warganet

Terakhir kali, foto ini dikongsikan sebanyak 12 ribu kali di akaun facebook yang lain. Tidak dapat dipastikan identiti sebenar orang yang berada di dalam gambar tersebut, adakah abang atau suaminya? 

Walau bagaimanapun, ramai yang mengesyaki keduanya adalah pasangan kekasih.

Begitu juga dengan keadaan perempuan tersebut yang kelihatan paasraah kerana keadaannya yang cacat anggota tubuh badan seumur hidup kerana kemalangan. Walaupun demikian, gambar ini menunjukkan sisi kemanusiaan setiap manusia hanya dengan melihatnya.

Cinta yang dipancarkan oleh yang kedua-duanya ‘meremukkan’ jiwa warganet yang memandang. Akhir kata, hanya perempuan yang sangat bernasib baik memperolehi lelaki yang ikhlas tanpa memandang rupa dan status hidupnya.




from Sehinggit Media News https://ift.tt/30UA0te
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku https://ift.tt/2pNORsB
via MerahHatiCintaku.blogspot.com